Восени 1973 року випускниками Краснодарського державного інституту культури Михайлом та Тетяною Гузун був створений хореографічний ансамбль “Сонечко” в структурі художнього відділу Житомирського міського Палацу піонерів. За роки свого існування ансамбль здобув широке визнання, чисельність учнів у хореографічних групах ансамблю становила понад 500 учасників.
Форма гурткової роботи вже не відповідала вимогам часу, оскільки обмежувала розкриття творчих здібностей дітей, не давала змоги підвищувати їх професійність. Пошуки відповідної форми набуття хореографічних знань привели до створення в 1993 році школи хореографічного мистецтва “Сонечко”.
Засновником школи стала Житомирська міська рада, творцями ж школи хореографічного мистецтва були художні керівники ансамблю “Сонечко” народні артисти України Тетяна та Михайло Гузун ( останній – директор школи з моменту її створення). Створюючи один з перших на Україні в системі освіти позашкільний спеціальний хореографічний заклад, його засновники ставили за мету надати належні умови для розвитку дитячих обдарувань, а також підготувати учнів до участі в народному ансамблі танцю “Сонечко”, який є головним підрозділом школи , її творчою лабораторією.
Предметом діяльності школи є всебічний розвиток обдарованих дітей, формування їх громадянської активності, естетичне виховання молоді. Щоденна кропітка праця педагогів школи направлена на розвиток природних позитивних нахилів, здібностей і обдарованості, творчого мислення, потреби і вміння самовдосконалюватися.
Навчальні плани передбачають розширення хореографічних знань із народно-сценічного, класичного, історико-побутового та сучасного танців. При вивченні хореографії у великій пригоді стають знання, отримані на уроках музичної грамоти, історії балету, акробатики. У школі діють різноманітні гуртки : народної пісні, декоративного творення квітів
А з метою збереження національних традицій, виховання любові до ближнього, до рідної природи при школі існує кінно - спортивна база. Учні мають можливість не тільки спілкуватися, а й доглядати, годувати коней, навчатися верховій їзді та здобувати навики, які здавна були притаманні українському народові.
Структура школи багатоступенева : початкова, основна, старша, спеціальна увага приділяється класу професійної майстерності. Викладачі школи хореографічного мистецтва працюють за принципом вільного вибору форм, методів і способів навчання , керуючись Статутом школи.
Пріоритетні принципи організаційно-методичної роботи школи : формувати поважне ставлення до професіоналів, дотримуватись єдиних педагогічних позицій в розвитку хореографічних здібностей дітей. Розкриттю творчого потенціалу учнів школи хореографічного мистецтва сприяють відкриті уроки для батьків і вчителів, контрольні уроки для педагогів, гастрольні поїздки народного ансамблю танцю “Сонечко”. Творча діяльність ансамблю сприяє створенню нових танцювальних форм, розвитку народної хореографії в нашій державі.
В концертній програмі колективу – хореографічні сюїти, композиції, мініатюри, танці народів світу. Основу виступів складають українські національні танці, танці рідного Полісся, спрямовані на пізнання краси народного мистецтва, збереження національних культур .